In de natuur

24 mei 2015 - Mittersheim, Frankrijk

Zaterdag 23 mei Varice, mittersheim 74 km bewolkt maar lekkere temperatuur.

Was dat even moeilijk uit bed komen vanochtend!
We hadden om acht uur ontbijt afgesproken, toen we daar kwamen rook het zooooo lekker naar vers gebakken brood. Het was een super ontbijt met verse croissants en stokbrood en van alles daar om heen. Om negen uur zaten we al op de fiets. We reden vandaag door het glooiende landschap van Lotharingen, mooie klimmetjes en lekkere afdalingen. De route ging veelal over rustige land weggetjes, dwars door een prachtige natuur. Tijdens het klimmen zie je vooral de bloemetje, de vogeltjes en niet te vergeten heel veel roofvogels en tijdens het dalen geniet je van de wijde omtrek. Zo zagen we vandaag twee wulpen en een moeder ree met jong. Dat is toch genieten! In Raville zagen we veel ooievaars vliegen en toen we het dorp in fietsten zagen we op bijna elke lantaarn paal wel een ooievaars nest met jongen, we bleven foto's maken. Zo zit je midden in de natuur. Gisteren liep er een vos vlak voor onze fietsen langs. In mittersheim zijn twee campings, ik denk dat wij de "mooiste" uitgezocht hebben. Het is een camping met voornamelijk seizoensplaatsen, we hebben net even een rondje gelopen want je kijkt je ogen uit. Wat een zooi, het lijkt wel of we in de krotten wijk van Parijs staan het ene bouwwerk is nog erger dan het andere (zie foto's) er staan zelfs paarden!! Normaal zou je hier met gierende banden voorbij rijden maar ja op je fiets en met 74km in de benen ben je niet zo kieskeurig. Gelukkig hebben ze wel een wasmachine en hebben we de was even kunnen doen. We hebben helaas geen wifi, bij het aanmelden kregen we keurig een code voor de wifi maar op de hele camping is geen wifi te vinden!?
Eric heeft net een kampvuurtje gemaakt en daar zitten we nu lekker een kopje koffie bij te drinken, het restaurant op de camping schenkt geen koffie!!... ik denk alleen bier..

1. Albert en ria:
    24 mei 2015
    Hallo Karen en Eric,
    Wat een prachtige verhalen en juist als ik zit te lezen weer een nieuwe. Geweldig. Leuk dat het zo vlot gaat. We wensen jullie nog een goede reis verder en veel succes.
    Albert en Ria
  2. Albert:
    26 mei 2015
    Mittersheim.
    Mittersheim is een gemeente in het Franse departement Moselle (regio Lotharingen) en telt 556 inwoners (2004). De plaats maakt deel uit van het arrondissement Sarrebourg.De oppervlakte van Mittersheim bedraagt 16,9 km², de bevolkingsdichtheid is 32,9 inwoners per km².