Een rustig dagje

22 mei 2015 - Remich, Luxemburg

Echternach-Remich 51 km zonnig, eindelijk een lekkere temperatuur

Eigenlijk zouden we een rustdag nemen, maar we hebben zo lekker warm geslapen dat we besloten toch een korte etappe te fietsen. Eerst lekker ontbeten en even door Echternach gewandeld. We konden de fietsen met bagage in de garage van het hotel laten staan. Het was heerlijk weer. Op een terrasje in het zonnetje een kopje koffie en de basiliek bezichtigd. Om 10.30 op de fiets gestapt en het fietspad langs de Sauer gevolgd. Het was zowaar relaxed fietsen. In Wasserbillig moesten we met een pontje de Moezel over.op de pont stonden ook de 2 mannen die we al eerder ontmoet hadden. Langs de moezel heerlijk ons broodje gegeten en voor we er erg in hadden kwamen we in Remich (hier hebben we 30 jaar geleden ook op een camping gestaan) en het was mooi geweest voor vandaag. Camping Moselbrücke ligt langs het fietspad dus kon niet beter. Het was zowaar warm! Boodschappen gehaald voor het eten met natuurlijk een fles moezelwijn, douchen, eten koken en nog tot 7 uur in de korte broek buiten gezeten.
Op de kaart zagen we dat op het volgende traject weinig overnachtinsmogelijkheden zijn. De eerstvolgende camping ligt op 150 km. Dat is wat teveel van het goede. Wel een B&B op ca 75 km. Die maar gebeld, maar de vrouw die opnam gaf aan dat ze vol zaten. Helaas. ...
We zaten net te kijken welk alternatief er was of de telefoon ging: de man van de B&B! "Heeft u net gebeld?" vroeg hij. Wilde u vanavond of morgenavond komen want morgen heb ik wel plek. Gelijk besproken natuurlijk!
Na het eten nog even gewandeld en nu genieten van de Moezel(wijn) en zo lekker slapen.

1. Erna:
    22 mei 2015
    Mooie verhalen!! Behalve de zere voeten dan.
    Ik zeg.. Blijf schrijven dan genieten wij lekker mee;-)
  2. Albert:
    Wasserbillig.

Wasserbillig is met 130 meter boven zeeniveau (Normalnull) de laagstgelegen plaats in Luxemburg.

Wasserbillig heeft de grootste vestiging van ExxonMobil binnen Luxemburg. Dit tankstation ligt aan de A1 van Luxemburg stad naar Trier. Een flink deel van de klanten bestaat uit Duitsers die vanwege de lagere accijnzen in hun kleine buurland komen tanken.
  3. Christel:
    22 mei 2015
    Wat komen jullie een hoop aardig mensen tegen! Leuk hoor. En ook nog erg leuk ook erg leuk om jullie te volgen! En Karin wat je schrijft ik hoor het je zeggen
  4. Mieke van Eck:
    22 mei 2015
    Geweldig leuk, deze reisverslagen.
    Nu op naar de warmte!