kedeggedeng kedeggedeng

19 mei 2015 - Ouren, België

Robertville - Ouren 45 km halfbewolkt met een steenkoude wind
Kilometers spoor schieten onder ons door. ... Nee we zitten niet in de trein maar fietsen over de Vennbahn, een oude spoorlijn waar een fietspad van gemaakt is. Deels asfalt en deels half verhard. De camping baas had ons geadviseerd om deze route te nemen: mooier, korter, vlakker en autovrij. Dat kwam mooi uit want we wilden het iets rustiger aan doen na de zware etappe van gisteren.
Via Waimes ging het fluitend naar St Vith. De zon scheen regelmatig maar er blies een harde koude wind. Onderweg kwamen we langs een hamrokerij die we bezichtigd hebben. Nooit geweten dat hammen rauw worden gepekeld en 4 weken bij een temperatuur van 8 graden rijpen. Vervolgens gaan ze 2 weken in een rookoven
Ze maakten ook lekkere worstjes die we maar gekocht hebben.
In St Vith handschoenen gekocht want die was ik vergeten. En met dat koude weer is dat geen overbodige luxe.
De route was weer prachtig. Reeën gezien en beversporen. Bij Burg Reuland richting Ouren gefietst en staan nu op een prachtig plekje langs de Our. Naast ons staat een verhuur tent met een mooie veranda waar we gebruik van mogen maken. Super toch! Het is ECHT vakantie.

1. Albert:
    19 mei 2015
    De Vennbahn; De fietsroute van het jaar 2014.
    De Vennbahn is met haar 125 kilometer één van de langste fietsroutes in Europa op een oude spoorwegbedding. Op de grens tussen Duitsland, België en Luxemburg verbindt ze drie regio’s en drie landen. Bovendien is deze route het resultaat van een Europees samenwerkingsproject. Sinds de officiële opening merken de aangrenzende regio’s (stadsregio Aken, Oost-België, Noord-Luxemburg) een grote toename van het aantal bezoekers. De fietsroute loopt door diverse natuurlandschappen zoals de Hoge Venen en het Ourtal. Aangezien ze werd aangelegd op een oude spoorwegbedding, is het stijgingspercentage laag en is ze heel veilig qua verkeer.
  2. Antonio:
    20 mei 2015
    Jullie maken mij nieuwsgierig met de spoorweg fietspaden. Vind het leuk dat jullie zo'n mooie tocht maken. Hoor wel weer gauw.
  3. Michael:
    21 mei 2015
    Let even goed op: komende nacht vertrekken Ruud, Bob en Jan met de auto naar Venetië. Ze hebben op de aanhanger de roeisloep van het waterschap, de Barbarossa. Ze gaan daar meedoen aan de Vogalonga, een 30 km lange bootrace door de Venetiaanse kanalen. Misschien komen jullie ze tegen ;-)