Mag die kachel uit?

9 juni 2015 - Lana, Italië

Vrijdag 5 juni, Lana _ Auer 46 km heet. 35 gr
Dat is even heel anders van temperatuur! We hebben het, voor het eerst warm gehad in de tent.
Voordat we op de fiets sprongen hebben we nog even een kopje koffie op de camping gedronken.
We dachten dat het vandaag een rustig dagje zou worden maar viel dat even tegen!
We begonnen meteen te klimmen en dat terwijl we dachten dat we alleen maar zouden afdalen. Het was s'ochtends meteen al zo warm dat we in de schaduw hebben ontbeten en het werd alleen maar warmer.
Tot 13.00 uur ging het nog wel maar toen zag Eric een mooi meertje waar hij wel even een duik in wilde nemen.
Daarvoor moesten we een steil paadje naar beneden en toen we daar kwamen bleek dat we 5 euro moesten betalen, dat vonden we teveel voor een korte plons, dus moesten we het steile paadje weer omhoog. Dat was bijna niet te doen in die hitte. Ik was behoorlijk over de kook, letterlijk en figuurlijk, toen ik boven kwam, diegene die mij goed kennen weten dat ik dan niet erg gezellig meer ben! We hebben even in de schaduw van een huis staan afkoelen en besloten dat we niet zo ver meer zouden fietsen. Gelukkig had Eric ook last van de warmte(en dat wil wat zeggen). Nog 10 kilometer en dan kwamen we bij een camping met zwembad.
Dus nog even trappen voor een verfrissende welverdiende duik.
We hebben de fietsen op ons toegewezen plaasje gezet en zijn meteen het zwembad in gedoken, die tent komt wel als het wat minder warm is!
Om zeven uur ging Eric eten koken en heb ik de tent op gezet. Toen we op het terras van de camping nog een kopje koffie namen hadden we allebei zoiets van, dat moeten we morgen anders doen. De warmte heeft ons duidelijk overvallen. Morgen staan we om zes uur op zodat we het eerste stuk nog koel kunnen fietsen, dan gaan we tussen de middag van twaalf tot een ergens in de schaduw zitten lezen of logboek schrijven en als de ergste hitte voorbij is stappen we weer op de fiets. Tot zo ver onze plannen voor morgen, nu vroeg het bed in, nou ja in... het is te warm om iets over je heen te hebben. De slaapzakken kunnen we ook wel terug sturen:) Je hoort ons niet klagen hoor 2 weken terug hadden we de handschoenen nog aan!

1. Albert:
    10 juni 2015
    -Bloed kookt bij 100.158 graden celcius. De 0.158 graden stijging ten opzichte van water is te danken aan opgeloste zouten en andere stoffen in bloed. Deze zouten maken echter slechts een klein percentage uit van de bloedinhoud, wat de geringe kookpunt-temperatuurstijging verklaart.

Karin ik ben een beelddenker! Hoofd koel houden.....