de rechenpas

3 juni 2015 - Reschen, Italië

Woensdag 3 juni, Landeck-Reschen, 61 km, stralend weer Lekker geslapen op het geluid van de wild stromende beek naast de camping. We gaan vandaag de rechenpas over, dus dat wordt weer een zwaar dagje. Maar eerst Bart gebeld of hij een beetje goed geslapen heeft, gelukkig was dat zo. Wel raar wij fietsen steeds verder weg, terwijl je het liefst hem een dikke knuffel zou wilen geven! Gelukkig heeft hij lieve vrienden om zich heen en een geweldig zusje, waar wij heel erg trots op zijn!!! En niet te vergeten Moniek en Annelies de twee schatten die Aletta heel lief opvangen! Dit maakt het allemaal gemakkelijker om door te gaan met fietsen, dus..... op naar Italië vandaag.
We hebben echt een hele mooie route gefietst vandaag, veel fietspaden. Het ging meteen vanaf het begin gestaag omhoog. In Ried stonden de kerk deuren open en heel gek maar ik vind het altijd zo leuk om kerkjes te bekijken en laten ze nou hele leuke kerkjes hier hebben. Zo ook deze. Het was allemaal goud wat er blonk, volgens Eric moest deze kerk wel pas gerenoveerd zijn. Zo blinkend stond het er allemaal bij. Tegenover de kerk was een bakkerij waar je koffie kon drinken met natuurlijk een lekker gebakje. Gesterkt door de koffie en de mini amandel staaf gingen we weer op de pedalen. Eerst kregen we 11 km van 1_3% toen een km van 4_5% en daar tussen door stukjes van 8-10% en het laatste stukje 6km van 6_7% met 11 echte haarspeld bochten. Die zes km ga je ook echt niet harder dan 7km per uur dus reken maar uit dat is een uur lang buffelen, ik vond het dan ook niet zo leuk dat Eric die sneller ging dan mij, me af en toe stond op te wachten om een foto te maken. Dus nu sta ik vereeuwigd op de foto met een hoofd als een boei, badend in het zweet (heb heel veel watervalletjes gezien maar had er zelf ook een tussen de borsten) En dan kom je aan in Nauders maar dan ben je er nog niet! Dan moet je nog acht km vals plat omhoog naar de top en dat is zowaar nog zwaarder dan Wanneer je gewoon ziet dat je een pokken eind moet klimmen. Toen we in Reschen (1520) aan kwamen vonden we dat we wel een drankje verdiend hadden. We zaten net aan onze fanta, bier durfden we niet aan omdat we nog 16km moesten voor de volgende camping kwamen er mensen binnen die ook bij het bakkertje in Ried zaten, ik denk zweden, ze vroegen wat het koste om te overnachten. Eric en ik keken elkaar eens aan.. dat is eigenlijk zo gek nog niet zullen we.... oke. En daar zitten we nu in een heerlijk pension, prachtige kamer, heerlijke douche, prachtig uitzicht over het meer. Wie döt ons wat!

1. Christel:
    4 juni 2015
    Haha waterval tussen de borsten, die je daar ook een zeem!!
  2. Shirley Lammers:
    Hoi Karin en Eric,
    wat een verhalen. Terwijl ik aan het ploeteren bemn met opdrachten van mijn opleiding, lees ik tussendoor als afleiding jullie verhalen. Af en toe zit ik hardop te lachen over o.a de fietsbroek van Karin. Wel vervelend de situatie van Bart. Afijn het blijkt dat hij in goee handen is. Ik wens jullie wederom veel fietsplezier en en dank voor het mogen delen in jullie plezier.
    harteloijke groet,

Shirley
  3. Ans en Kees:
    4 juni 2015
    Hoi Karen en Eric, Ja het gedicht we weten niet...... is wel heel toepasselijk! Fijn dat jullie nu ook veilig in Italie zijn met nieuwe fietsbroek. En dat het met Bart goed gaat. Wat een toestand bij de pas! Wij hebben vanaf Andeer in een dag de klim over de Splugenpas en de afdaling naar Lago di Mezolla gedaan. Kampioenengevoel! Nu rusten we n dag aan t Comomeer en dat is ook wel nodig. Wat is het heet hier en wat zijn die Italianen luidruchtig tov de kalme Zwitsers. Lieve groet en tot gauw, we hebben jullie blog gevonden zoals je ziet
  4. Albert:
    4 juni 2015
    Googelen op Rechenpas. Tweede treffer: Eric en Karin op de fiets naar Rome.

Eric, 1 directeur met 1 en 1 met 8 secretaressen. Je hebt er 1 die naast (of soms achter) jou fietst.
  5. Gea:
    6 juni 2015
    Wat een belevenissen! Vervelend van Bart, en dat je er niet naar toe kan. Maar het komt goed zoals jullie zelf al schrijven. Geniet maar weer verder. Grtjs uit mooi Gaasterland zoals jullie inmiddels ook weten. Willem en Gea.
  6. Bart:
    Hallo Karen (en Eric),
    Prachtige verhalen om te lezen! Intussen hebben Susanne en ik ons afscheid gevierd van de praktijk en het stokje overgedragen aan Toon en Thushiga. Samen met Henk hebben we ook een afscheidskado voor de praktijk: ben benieuwd wat je er van vindt als je terugkomt. :)
    Dank voor de prettige samenwerking en goede reis gewenst.
    Groet,
    Bart
  7. Sjoukje:
    Hoi Eric en Karin,
    Wat een schrik is dat geweest voor jullie, het ongeluk van Bart.. Fijn dat de operatie goed is gegaan en hij voldoende zorg om zich heen heeft. En jullie nu alweer in Italië, ik begreep dat het daar al behoorlijk warm is, maar beter dan die kou en regen van de start, toch? Succes weer en geniet ervan, wij genieten van jullie foto's en verhalen! Hartelijke groet,
    Charles en Sjoukje
  8. Sjoukje:
    8 juni 2015
    PS mooi je verslag van het klimmen Karin, 'oh ja, zo was het' denk ik dan...