agriturismo

19 juni 2015 - Pitigliano, Italië

Dinsdag 16 juni, Siena - Coco (bij Castelnuovo dell' Abate, 59 km wisselend bewolkt
Vanmorgen de tent van de blubber opgepakt en maar weer afscheid genomen van Ans en Kees. We gaan ze in Rome zien!
Ook afscheid genomen van de andere buurtjes want die wijken nu ook van onze route af, wat wij gaan doen vond de buurman te steil, dat koste hun te veel tijd.
De kleren hebben we kletsnat achterop de fiets gebonden, die zullen in de loop vande dag daar wel drogen.
Om weer op de route te komen moesten we eerst naar Siena terug en dat was een steile klim! We waren er bijna toen Eric mij vroeg of ik de accu oplader wel meegenomen had....... nou... nee dus. Die hangt nog op te laden in het toilet gebouw!
Waarom vraagt hij dat niet eerder....
Ans en Kees, riep ik meteen, die waren misschien nog op de camping. Dus wij gebeld en ja hoor ze gingen hem voor ons mee nemen, gelukkig moesten zij ook eerst richting Siena. Daar hadden we toch mooi geluk mee, bedankt Ans en Kees!

In Siena hebben we eerst even benzine getankt, huh... hoor ik jullie denken.
Nee hoor, we hebben geen auto gehuurd maar koken op benzine. De schonebrandstof die we bij ons hadden en nog in Luxemburg konden kopen, is nu echt op dus we stappen over op benzine. Nou de volgende buren op de camping zullen het weten wat komt daar een zwarte rook walm van zeg, allemaal vieze fijn stof. Daar waren we Utrecht nooit mee binnen gekomen.
S'ochtends was het heerlijk weer om te fietsen niet te warm de lucht is lekker afgekoeld na de regen.
We hebben weer eens heerlijk gepiknickt, in de schaduw Onder een boom, dat was de afgelopen dagen niet te doen vanwege de warmte en we waren het ook wel een beetje zat om elke keer maar uit eten te gaan. In de middag begon de lucht weer donker te worden en toen we in Buonconvento aan kwamen begon het te spatten. We weten inmiddels in wat voor buien dat uit kan draaien en hebben maar een schuil plekjegezocht, we zaten met onze volgeladen fietsen op de stoep van een driesterren hotel, gukkig hebben ze ons niet voor zwervers aangezien en konden we daar de bui uitzitten. Het mooie is dat als de bui over is de zon ook weer schijnt, dus in het zonnetje begonnen we aan onze laatste klim van vandaag.
We werden nog even getracteerd op een mooi schouwspel van een ree die de weg over wilde steken maar niet durfde omdat wij daar fietsten en dus zo'n honderd meter met ons op rende, prachtig voor ons minder leuk voor de bange ree.
Vandaag nemen we de gok van agriturismo, in Nederland, kamperen bij de boer. Het is de enige "camping" op de route vandaag, in het boekje staat dat er alleen een douche is tussen 16.00 en 18.00 uur koude douche geen probleem. Spannend...
Nou door die laatste klim konden we het niet voor 18.00 uur redden, we moesten ook nog boodschappen doen.
We werden helemaal van de weg afgeleid en kwamen echt in de middle of nowhere terecht, daar stond een prachtig huis op een heuvel Il Cocco, we werden vriendelijk ontvangen en ja hoor we mochten best bij hun kamperen, zoek daar acher in het bos maar een plekje. Kunnen we ook douchen vroeg ik meteen maar, nou, we hadden geluk want omdat ze vanavond gasten in het restaurant hadden konden we nog even warm douchen, om acht uur ging de douche met daar in het toilet op slot.
Dus...plassen in het bos dan maar en morgen om acht uur is het toilet weer open!
SLIK!
Tja, de camping is gratis en voor de douche betalen we pp 5 euro
Gelukkig hadden we eten en water genoeg bij ons dus dat mocht het probleem niet zijn, en ik wilde toch al graag eens wild kamperen, nou wat is het verschil?
Tentje op gezet, lekker gegeten, flesje rose van il cocco gedronken en naar bed, wie döt ons wat.

1. Ed en Lucia:
    19 juni 2015
    Hallo toppers,
    Lui liggend onder ons luifeltje in Zuid Frankrijk hebben we genoten van de avonturen die jullie dagelijks beleven. Fijn dat alles zo goed gaat en dat jullie er "bijna" zijn. Zo te lezen eten jullie meer gebak dan voor de gemiddelde vakantieganger goed zou zijn, jullie zien het als brandstof begrijpen wij. Fiets nog ff lekker door, we genieten van jullie verhalen en trouwens ook van die van de wandelende encyclopedie Albert! Groetjes van 2 luie badgasten.
  2. Albert:
    19 juni 2015
    -Karin in het wild....benieuwd hoe jou dit bevalt. Wildkamperen kan gebeuren in een tent, maar het wordt ook wel in de open lucht gedaan (enkel met een slaapzak en een matje). Wie iets meer bescherming wil, kan een bivakzak over de eigen slaapzak trekken. Zo'n bivakzak is er in vele soorten en prijsklassen. De duurste zijn al moeilijk te onderscheiden van een éénpersoonstent: ze ritsen helemaal toe, een boogje zorgt voor wat ademruimte bij je gezicht en ze zijn bestand tegen heel wat regen. Een goedkopere oplossing is het maken van een frietbuil van landbouwplastic. Afhankelijk van hoe je hem maakt, kun je daar ook met meerdere personen onder slapen. Het gewicht dat je extra moet meeslepen is dan niet zo hoog, maar je blijft toch een beetje beschut tegen weer en wind.