englisch summer

29 juni 2016 - Settle, Verenigd Koninkrijk

Dag 4 woensdag 29 juni en laten we het maar niet over het weer hebben!
Gisteravond toen Eric ging afrekenen in de pub raakten we nog even aan de klets met de mensen achter en aan de bar.
Ze vroegen zich verbaasd af wat we hier deden te fietsen: in Nederland was het toch lekker vlak? Raar dat we juist voor de heuvels kwamen.
Of we al vaker hier geweest waren? Ja we hebben 30 jaar geleden de pennineway gelopen! Dat had de meneer aan de bar ook gedaan hij vond het eerste stuk maar boring.
En zo kletsten we nog wat
Terug lopend naar de tent zagen we dat de lucht helemaal open trok :zag er goed uit!
Heerlijk geslapen de schaapjes waren ook stil
Eric heeft de eitjes nog buiten gekookt 1 eitje was helemaal geklutst tijdens het fietsen.
Daarna begon het te regenen en regenen en regenen!
Wel jammer want dit is zo'n mooi gebied en de herinneringen van de pennineway komen weer boven. Ik had me zo verheugd op de heuvels in de moors met de schapen en de stenen muurtjes nou ze waren er wel maar de regen en de mist benamen me mijn uitzicht.
op een gegeven moment kwamen we een paar wielrenners tegen waarvan een van de mannen zei" this is a real english summer". tja daar moeten we het maar mee doen.
Het was een heuvel op heuvel af route best zwaar en het water droop langzaam in mijn schoenen en mijn fiets broek.
Toen we Settle in fietsten had ik ondanks alle regen kleding die ik aan had niet veel droogs meer aan.
Gelukkig zei Eric zullen we hier een BenB nemen? Ik wist niet hoe snel ik ja moest roepen.
en nu zitten we in een prachtig BenB met een heerlijke douche en de kleding heeft de mevrouw voor ons in de droger gedaan.
We hebben lekker rond gewandeld in Settle
En nu gaan we eten in de pub talbot arms
Pub of the year 2016 dat belooft wat!