sun and showers

28 juni 2016 - North Yorkshire, Verenigd Koninkrijk

Maandagochtend van Yapham naar York. Halfbewolkt maar met een koude wind tegen. We begonnen natuurlijk aan de rechterkant van de weg te fietsen tot er een auto aan kwam.... natuurlijk hadden we de straffe wind tegen.
In York achter de Minster koffie met cupcakes. Heerlijk. Vervolgens het centrum door langs de oude huisjes.
Na York werd het landschap wat saai: hoge meidoornhagen en redelijk vlak. Dat begint snel te vervelen. Bij budborough hadden we het wel gehad. Boodschappen gedaan en een camping opgezocht. Na het eten even naar de 2e helft van Engeland - IJsland gekeken. Weer een brexit. ...
De camping was mooi maar lag vlak bij een industrieterrein waar de hele nacht een hoop herrie vanaf kwam. Dus niet echt goed geslapen.
Vanmorgen was de wind weg (fietst makkelijker maar ook rustiger aan de kop) en scheen de zon volop. Heerlijk.
Eerst op naar Ripon. Daar de kathedraal bekeken. Toen we daar uit kwamen regende het. Snel een adres voor koffie gezocht. Daar spraken we met een oude vrouw die vertelde dat ze samen met haar man een deel van de fietsroute had uitgezet. De omgeving werd steeds mooier. Via Fountains abbey naar Pateley bridge waar we hebben geluncht: kaas-uien tosti met thee en apple-pie met room. Een rare combi maar heerlijk.
Vanaf Pateley bridge ging het omhoog: 16%. Pffff dat was bikkelen in de regen......
Maar gelukkig hadden we goed geluncht.
In Appletreewick een leuke boerencamping gevonden. In de stromende regen de tent opgezet. Nu geen lawaai van industrie maar van blatende schapen. Karin kwam er achter dat ze haar beautycase op de vorige camping had laten staan. Ahhh. Een voedzame maaltijd met bruine bonen gemaakt en nu even in de pub voor een biertje.