links fietsen

28 juni 2016 - Pocklington, Verenigd Koninkrijk

Gisteren de laatste spulletjes in gepakt en nog eeen bakkie koffie met Aletta gedronken en op de fiets gestapt naar Houten . Daar op de trein en via Utrecht en Den Haag naar Rotterdam. Even leek het fout te gaan: bij Delft blokkeerde een kapotte trein het spoor maar gelukkig duurde dat niet lang.
In Rotterdam weer op de fiets naar Maassluis. Daar met de pont naar Rozenburg en vandaar verder naar Europoort. Klokslag 5 uur kwamen we bij de boot en fietsten we het grote schip in. Wel grappig dat we op de fiets voorrang kregen op de auto's. Een van de bemanningsleden hielp ons met het vastzetten van de fietsen.
Nadat we de hut opgezocht hadden lekker gedoucht, biertje gedronken en heerlijk gegeten in het restaurant. Na het eten gelijk naar bed. De zee was rustig, dus we hebben best redelijk geslapen.

Vanmorgen na het ontbijt de tassen weer op de fietsen geknoopt en toen we klaar waren werden de auto's weer tegen gehouden en mochten we van boord fietsen. Oh ja, wel aan de linker kant blijven hé!
In Hull was het even zoeken naar de route maar al snel ging het de goede kant op.het was half bewolkt maar met een frisse wind. Na Hull gingen we de binnenlanden in, en op een onverharde weg werd het tijd voor koffie. Dus de stoeltjes neergezet water gekookt en heerlijk langs het weggetje gezeten. Daar kwam een Engels echtpaar aan die stopten. I am in love with your chair zei ze. Die moesten zij ook hebben!
Het weer werd steeds beter. In beverly boodschappen voor het eten gedaan en tegen 5 uur kwamen we op een leuke kleine boerencamping net buiten Pocklington. De kippen scharrelden er in het rond. Ze hadden allemaal een gekleurd ringetje om de poot zodat je ze kon herkennen : betsy doris martha rosie ..... Toen we wilden eten koken begon het te regenen dus vanavond denk ik vroeg naar bed!
Oh ja, echt vakantie is het hier niet: continu opletten dat je wel links fietst, als je denkt dat iets nog 3 km is blijkt het 3 mile te zijn. Dan moet je de ponden ook nog omrekenen naar euros en ook nog eens fietsen! Je blijft scherp. En toch genieten we volop!