Weer naar huis!

12 juli 2016 - Wijk bij Duurstede, Nederland

Om 8 uur (Nederlandse tijd) werden we gewekt. De fietstassen ingepakt, ontbeten, en met de fietstassen weer naar beneden. Op een volgepakte boot is het nog lastiger om met je bagage je fiets weer op te zoeken, maar ook  dat was gelukt. Om 9.45 uur zetten we weer voet aan wal en konden we weer op de pedalen: op naar Wijk. Het was mooi weer, en even voorbij IJmuiden ging de jas al uit. De fietsroute ging eerst langs het Noordzeekanaal via Halfweg en Zwanenburg richting Schiphol. Ter hoogte van het Amsterdamse Bos moesten we via het pontje van Oom Piet een watertje oversteken. Ik had echter alleen Engelse ponden of een briefje van €50 in de portemonnee. Nou dan doen we wel een rondje van de zaak zei de schipper!

Het was zo warm: voor het eerst in de vakantie ging ons hemd uit! Via Amstelveen ging het langs de Amstel steeds verder richting Utrecht. Bij Wilnis lekker gepicknickt. Een oud baasje die aan het vissen was geweest kwam even bij ons zitten kletsen, vroeg wat we gedaan hadden en vertelde dat hij nu aan het leren vliegvissen was. Nou dat was de laatste sport die hij wilde leren!

Via Kockengen (stond gelukkig niet onder water) fietsten we naar Haarzuilens. Goh wat is Nederland toch ook mooi op de fiets. Dwars door Leidsche Rijn kwamen we via Nieuwegein in Houten. Het laatste stuk konden we met de ogen dicht fietsen en Rond half 6 hadden we de 95 km er weer op zitten en waren we weer thuis. Onderweg had  Karin Pa gebeld en afgesproken om samen bij Dorestad de vakantie af te sluiten. Pa en Rommy zaten ons al op het terras op te wachten en samen hebben we heerlijk gegeten: een mooie afsluiting van een heerlijke vakantie. Het weer had misschien iets beter gemogen, maar ook dat hoort erbij en leidt weer tot bijzondere ontmoetingen en herinneringen. En om te fietsen was het eigenlijk prima! Een fietsvakantie is toch een fantastische manier om je volledig te ontspannen, het leven wordt er zo simpel van en je snapt eigenlijk niet waar je je normaal gesproken allemaal druk over maakt.

Dus benieuwd wat de volgende fietsbestemming zal worden!!!!