Portugese administratie

6 juni 2017 - Arganil, Portugal

Dinsdag 6 juni, Coimbra - Arganil (54 km)

Het heeft de hele nacht wel een beetje geregend en toen we vanmorgen wakker werden miezerde het nog steeds. Onze buren waren duidelijk vroeger want die hadden de tent al zo'n beetje afgebroken. In ons tentje op onze comfortabele stoeltjes van ons ontbijt genoten en de buurman kwam nog even afscheid nemen. Hij was duidelijk jaloers op onze ruime tent en onze stoeltjes.
Tegen 9.15 uur op de fiets gestapt, de lucht was grijs en grauw maar de eerste lichte plekjes waren al te zien.
Om Coimbra uit te komen moesten we eerst over een drukke autoweg, de Rio Mondego over steken en al snel sloegen we af een rustig weggetje in die uiteraard wel meteen pittig omhoog ging maar door kleine dorpjes. Even later sloegen we rechts af een onverharde weg in die zo steil was dat we de eerste 50 m moesten lopen. Gelukkig bleven we daarna redelijk op hoogte waardoor het goed fietsen was.
We kwamen weer door leuke dorpjes waar we overal vriendelijk begroet werden. Het was regelmatig pittig klimmen maar ook best wel relaxed afdalen. In het bos heerlijk gepicknickt en tegen 4 uur reden we het plaatsje Arganil in. Boodschappen gedaan en vandaar moesten we nog 4 km naar Sarzedo voor de camping. Bij de receptie was het een heel administratief gedoe en we kregen uitgebreid uitleg over de regels maar mochten pas de volgende dag betalen. Het was een mooi terrein, rustig en we hebben eerst een heerlijk koud biertje gedronken en toen een lekkere maaltijd gemaakt die we aan de picknick bank hebben gegeten. Al met al een heerlijke dag!

1. Sjoukje:
    9 juni 2017
    Zo leuk en herkenbaar, jullie verhalen over Portugal, de vriendelijke dorpjes en mensen (maar wel 'regels zijn regels'), de lekkere wijn, het moeizame klimmen en relaxte dalen; we genieten vanuit een regenachtig Assen met jullie mee! Nog wel regelmatig de roompasteitjes blijven eten, eenmaal thuis dan kan het niet meer.. :-)