de kust

2 juli 2016 - Silverdale, Verenigd Koninkrijk

Gisteravond heerlijk gegeten in de pub: lamb and sweet potato pie. De eigenaar was ook een fietser dus gezellig zitten kletsen. Hij zegt: morgen hebben jullie een makkelijke dag want je fietst naar zee, dus meer naar beneden dan omhoog. At least it should be.....
Vanmorgen had Chris een yorkshire breakfast voor ons gemaakt. Met kippers: een soort gerookte haring. Nou daar kon je wel goed op fietsen. Chris legde ons nog uit dat de way of the roses afkomstig was van the war of the roses: een oorlog tussen lancashire (een rode roos) en yorkshire (ern witte roos).
Het was half bewolkt en vanuit settle ging het naar Clapham en vervolgens over de moors tussen de schapen richting Lancaster. We besloten om niet helemasl naar lancaster te fietsen maar eerder door te steken. Dat bleek een goede keuze. Via een prachtige route kwamen we even voor Silverdale aan de westkust. Bij een boerderij een foto gemaakt (en het bord camping niet gezien). Even voorbij Silverdale zagen we een boerencamping. De vrouw van de receptie zei: natuurlijk kunnen jullie hier staan, maar het is wel duur: £33! Ze adviseerde ons om terug te fietsen en even voor Silverdale naar de Gibraltar farm te gaan. Ze belde nog even of ze open waren en tekende de route voor ons uit. Tot onze stomme verbazing kwamen we uit bij de boerderij waar we eerder een foto hadden staan maken.vanaf de weg zag je niets van een camping maar het pad iets naar beneden gevolgd kwamen we op een camping met uitzicht op zee! En dat voor £10!
Helaas begon het te regenen toen we de tent op wilden zetten dus in de tent ge kookt en na het eten bart gebeld om hem succes te wensen voor de operatie van morgen en na een dobbelspel lekker vroeg op bed!