50 tinten grijs

3 juli 2016 - Keswick, Verenigd Koninkrijk

Vanmorgen trokken de eerste buien weer over. Ontbeten met krentenbollen in de tent want het was koud. De tent nog redelijk droog meegekregen en op naar ambleside. We konden een klein paadje door het bos volgen zodat we niet over een drukke weg hoefden. Onderweg trokken de volgende buien over. In ambleside een koffietent gezocht .Na de koffie liepen we met de fiets aan de hand door de hoofdstraat toen iemand ons aansprak en vertelde dat om 14.30 uur een bloemenprocessie zou beginnen die 1 keer per jaar plaats vond. Dat mochten we niet missen. Dus de fietsen maar weer neergezet en wat gaan shoppen. In een sportzaalk allebei een lekkere warme trui gekocht en bij een bakker heerlijk gegeten. Daar begon de processie: een soort Palmpasen met bloemen. Wel leuk maar we hadden er meer van verwacht. Ondertussen begon het weer te regenen en via de grote weg maar naar grasmere. In ambleside en in grasmere zagen we een drinktent voor een hardloopwedstrijd. De lopers zagen er modderig uit. Buiten het stadje kregen we applaus van een par lopers. We vroegen wat ze liepen:34 mijl! over berg paadjes. We gaven hen maar een applaus.
Verder maar weer door een prachtig gebied. Alleen jammer dat de lucht 50 tinten grijs was. Waardoor we er toch minder van konden genieten. Onderweg nog even met Bart gebeld die uit het ziek weer thuis was. Het viel hem nig wel tegen. Dan is het jammer dat je er niet effe naar toe kon.
Het laatste stuk naar Keswick besloten we langs de grote weg te fietsen omdat we dan langs campings zouden komen. Het was maar 7 km maar de weg was erg druk. Het leek wel een snelweg zo hard raasden de auto's ons voorbij. Geen lekker gevoel. Vlak voor Keswick kwamen we op een boerencamping. Het begon voor de verandering weer eens te regenen en na het douchen besloten we in het restaurantje wat te eten. En daarna lekker het bed in. Hopen dat het weer morgen beter is.