Hard naar beneden

13 juni 2015 - San Piero a Sieve, Italië

Vrijdag 12 juni . Monte di Fo - san Piero a Sieve, 22km heerlijk weer.

De dag van gisteren had er even goed ingehakt . Gisteravond na het eten even met Jos en Ruud gebeld die deze week in de buurt van Florence op vakantie zijn. Maar we zitten toch te ver uit elkaar voor een ontmoeting. Jammer, was wel leuk geweest.
Omdat we op advies van onze leraar uit Barbarole toch Florence wilden bekijken én we dat niet aan het eind van de dag wilden doen én dat onze beentjes wel weer toe waren aan een beetje rust, besloten we vandaag naar San Piero a Sieve te fietsen, ca 25 km voor Florence. Dan kunnen we morgenochtend Florence in en voor de drukte er weer uit.
Vanmorgen eerst lekker rustig aan gedaan: uitslapen tot 8 uur en op het gemakkie ontbeten. Om 11 uur op de fiets gestapt en naar beneden. Karin ging voorop en voor ik daar erg in had knalde ze de afslag voorbij. Ik kon roepen wat ik wilde maar ze hoorde me niet. Dus er maar achteraan. Het ging hard, heel hard, sommige stukken 13% naar beneden met veel bochten en slecht wegdek. Na ca 3 km stopte ze eindelijk: ie zitt'n hier verkeerd zeg ik. Nee toch? Wat doen we, 3 km terug (dus diezelfde steile weg weer omhoog) of verder rijden en later op de route aansluiten? Volgens de kaart zou dat ook moeten kunnen. We besloten voor het laatste. Nu weten we ondertussen dat het in de Apennijnen nooit alleen maar naar boven of beneden is: we moesten uiteindelijk wel afdalen maar dat gaat gepaard met smerige stijlen klimmetjes. Dus of het slim is geweest wat we gedaan hebben? Dat zullen we nooit weten. Als troostprijs kregen wel een paar prachtige orchideeën te zien (Ruud, weet jij welke dat zijn?????).
Om ca 13 uur reden we de camping in San Piero op. We besloten eerst lekker in en om het zwembad te hangen en daarna het stadje in te gaan. Echter onze luiken vielen dicht dus zien we het stadje wel als we er morgen door heen fietsen. Bij het zwembad werd ik verrast met een telefoontje van mama om me alvast te feliciteren met mijn verjaardag morgen.
Heerlijk zo'n lui dagje!

1. Eric en Anet:
    13 juni 2015
    Prachtige verslagen. Jullie genieten volop!! ( en soms afzien). Van harte gefeliciteerd Eric met je verjaardag. Nog heel veel succes en plezier. Gr. Fam. De Haan
  2. Irma:
    14 juni 2015
    Lieve broer, dagje te laat, maar nog van harte gefeliciteerd! Ik hou het kort, papa en mama zitten hier aan de koffie. Goede reis verder, xx van ons allemaal.
  3. Gea:
    14 juni 2015
    Eric nog van harte gefeliciteerd! Groet v
    an Willem en Gea.
  4. Erik-Jan en Mirjam:
    14 juni 2015
    Eric nog van harte met jouw verjaardag en nog vele jaren erbij natuurlijk.
    Wat maken jullie veel mee! Leuke verhalen, mooie reisverslagen. Nog heel veel succes met de komende kilometers.
  5. Gerben:
    14 juni 2015
    He Eric nog van harte gefeliciteerd!
    Leuke verhalen! Heel veel succes nog!