Newcastle

10 juli 2016 - Seaham, Verenigd Koninkrijk

Donderdag 7 juli, een dag zonder fietsen.
Heerlijk geslapen en toen we opstonden scheen het zonnetje heerlijk. We gingen vandaag naar Newcastle. Met de bus eerst naar het station van Seaham. Helaas hing de trein naar Newcastle net voor onze neus weg. Dat werd een uurtje slenteren rond het station. Konden we vast kijken hoe laat we vanmiddag terug moesten. Iemand in de bus had gezegd dat we beter een andere halte konden pakken aan de andere kant van het station. 19.12 uur zou de laatste bus terug gaan.
Met de trein waren we in ca 20 min in Newcastle. Eerst naar de St. Nicholaschurch. Een mooie kerk met prachtig houtsnijwerk. Daarna via de millennium bridge naar the Baltic waar je vanaf de bovenste verdieping een prachtig uitzicht over de stad en de rivier met al zijn bruggen had. Langs The Sage, een architectonisch hoogstandje van glas waar een theater in zit en via de swingbridge weer naar het oude centrum. Het oude kasteel bekeken (leek wel wat op het kasteel in Wijk....). Nog wat geshopt, kopje thee gedronken en op tijd weer naar het station want we moesten de trein niet missen. Die reed keurig op tijd en 5 min voor tijd stonden we bij de bushalte. Toen de bus kwam liet ik mijn ticket van vanmorgen zien om duidelijk te maken waar we moesten uitstappen. De chauffeur keek verbaasd en snel werd ons duidelijk dat we de verkeerde bus hadden. Stap maar in, dan zet ik jullie af bij een halte waar die bus wel stopt maar ik hoop wel dat die nog rijdt.... Nou mooi niet dus, de laatste bus was al om 18.00 uur geweest. Wat nu? Tja zegt iemand als je hier naar rechts gaat en bij de verkeerslichten naar links, dan zit je op de weg waar jullie naar toe moeten maar dat is wel een end lopen.
Dat bleek ongeveer 45 min te zijn en was toch best lekker.
Na het eten nog even een spelletje en net toen we naar bed wilden raakten we aan de klets met een Schot (Bill) die ons uitnodigde voor een drankje in zijn caravan. Hij en zijn partner (Sal) waren enorm geïnteresseerd in hoe wij dat toch deden op de fiets. Hij had lekkere wijn dus het bleef niet bij 1 glaasje. Veel te laat namen we afscheid en we kregen hun adres voor als wij of onze kinderen een keer in Schotland zouden komen.
En nu snel de tent in want morgen weer op de fiets voor de laatste etappe naar de boot.