oefenweekend 1

27 maart 2015 - Deventer, Nederland

Wijk bij Duurstede - Diepenveen (88 km)

Ondanks de mindere weersverwachting vanmorgen toch op de fiets gestapt. Doel van vandaag is Diepenveen via het knooppunten netwerk. Het was droog en via Amerongen Door het bos naar Veenendaal. We vonden het nog iets te vroeg voor koffie dus op naar ede. Halverwege Veenendaal ging het mis: de navigatie zei iets anders dan de knooppunt beschrijving. Navigatie gevolgd en vervolgens geen knooppuntbordje meer te bekennen. Op de navigatie dus maar naar ede. Toen begon het te regenen. Les 1: navigatie aflezen in de regen valt niet mee
We gingen dus verkeerd. In een winkelcentrum bij bakker Bart een kop koffie gepakt en geschuild en op de kaart de route gezocht: via het centrum de borden naar Otterlo volgen. Daar doken we het bos weer in alleen jammer van de regen.
Na Otterlo werd het droog en begon zelfs de zon te schijnen .
Veel wilde zwijnsporen onderweg. Via een mooie route kwamen we in Beekbergen. Daar werd het tijd om wat te eten. Helaas had de tent die we hadden uitgezocht geen beste kok maar het was wel lekker warm. Vandaar verder (wel weer even zoeken naar de route) richting Twello. Onderweg zagen we (volgens Eric) een otter. Om 16.30 kwamen wel in Diepenveen. Goed om te zien date de neus van pa goed genas. De kok hier (pa) was een stuk beter: er stond een heerlijke ovenschotel voor ons klaar. Na het eten op weg naar ons overnachtingsadres in Deventer. Fiets & slaap Deventer, geboekt via Vrienden op de Fiets.we werden allerhartelijkst ontvangen. De fietsen in de schuur en wij naar de zolder waar ze een prachtige kamer met eigen badkamer hebben. Heerlijk gedoucht en nu aan de koffie. Straks heerlijk slapen maar dat zal best lukken na zo'n dagje fietsen!

1. Mirjam:
    27 maart 2015
    Goed bezig hoor! We gaan jullie zeker volgen ☺Succes morgen, hopelijk valt het weer een beetje mee

Groetjes uit Raalte