San Fiora

22 juni 2015 - Roma, Italië

Donderdag 18 juni Castel del piano - Montório 42 km zonnige dag.
Vanmorgen op het centrale plein van de camping ontbeten en wat gegevens over een route met de belgen uitgewisseld, zij halen hun informatie uit de fiets lonely planet, misschien iets voor een volgende fiets vakantie?
We kwamen al heel snel in S Fiora een heel mooi plaatsje tegen de rotsen aan gebouwd. We hebben daar koffie met natuurlijk.... gebak gedronken/gegeten en daarna door het stadje gewandeld het was een wirwar van straatjes en trappetjes.
Op een gegeven moment sprak een man me in het Engels aan it is beautifull here he.
Toen ik antwoorde zei zijn vrouw meteen; volgens mij zijn jullie Nederlanders, kun je na gaan hoe goed mijn Engels is!!
Toen ze hoorden dat wij op de fiets waren, waren ze verbaasd maar minstens zo enthousiast, dat vonden ze wel erg gaaf, ik denk dat er volgend jaar nog een stel op fiets vakantie gaat!
Na S Fiora kwamen er nog een paar van die leuke dorpjes.
Omdat dit gebied dun bezaaid is met campings kwamen we weer op een boeren camping terecht maar dit keer met onbeperkt gebruik van douche en toilet. We waren wel de enige gasten
We hebben s'avonds zelfs in het gebouwdje gezeten omdat we het koud hadden! Dat hadden we nou nooit verwacht in dit gebied. Toscane staat toch bekent om de warmte? We zijn samen met Bart bezig geweest om een bnb te boeken in Rome, het is een adres geworden die we van Marije hebben gekregen, die ons dinsdag een rondleiding, Rome ondergronds gaat geven. En dan komt het einde van de reis toch dichterbij, besef je dan ineens.

1. Christel:
    22 juni 2015
    Een einde aan jullie reis maar ook aan deze blog die erg leuk is om te lezen! Veel plezier nog even. X Christel
  2. Albert:

Siena 28°
    Viareggio 28°
    Volterra 26°
    Vermaak en smaak

Centraal in Italië vind je Toscane. Deze Italiaanse streek met uitstekende wijnen en idyllische vergezichten biedt rust, cultuur en een prachtig landschap. In het land van de voortreffelijke keuken kom je ook in Toscane culinair niets te kort. Toscane strekt zich uit over de steden Florence, Pisa, Siena, Lucca, San Giminano, Volterre en Maremma. Het weer in Toscane is ’s winters onvoorspelbaar, ’s zomers heet en droog en in de lente is het er met een gemiddelde van 20 graden Celsius aangenaam.

Op dit moment, 22062015, 16.20 uur, dondert en bliksemt het hier en er valt veel water.

-Veel plezier in de catacomben van Rome.

PS. Als jullie in Rome een kaars opsteken in welke kerk danook, ook graag één voor ons.