St. Pietersplein

22 juni 2015 - Roma, Italië

Trevignano _ Rome 62 km stralende dag
Laatste dagje fietsen.
Wat hadden we een mooi plekje aan het meer! Maar we moeten verder het St. Pietersplein wacht op ons!
Gek hoor na vandaag hoeven we niet meer verder. Volgens de fietsende broers, de artsen, was zondag een prima dag om aan te komen.
Niet zo druk. Zij gaan ook vandaag.
Het fietsen is minder leuk je kunt merken dat je steeds dichter bij Rome komt, het wordt steeds drukker op de weg, auto's knallen met grote snelheid vlak langs je heen. Het is weer een strallende dag en de zon brand dan ook genadeloos op ons velletje.
Toch maar even verstandig doen en ons insmeren, dat hebben we de hele vakantie netjes gedaan.
We zijn ook nog niet verbrand of aan het vervellen.
Terwijl we ons op een schaduw plekje stonden in te smeren, hoorden we ineens, hee hallo! En daar kwam dood leuk de vrouw aan fietsen die we in de alpen op de Arlbergpass gezien hebben. Ook haar laatste dag! Zij was via Assisi gefietst.
Wel toevallig dat je haar dan zo'n laatste dag weer treft.
Rond de klok van twee reden we de eerste wijken van Rome binnen.
Ik zag daar best tegenop, al dat drukke verkeer en dan de weg zoeken, maar die zorgen waren voor niets geweest, want er gaat helemaal een fietspad langs de Tiber bijna tot aan het St.Pietersplein.
Tja en dan heb je ineens je eind bestemming bereikt en sta je foto's te maken met het vlaggetje die de hele tocht aan de fiets heeft gehangen en de St. Pieter erop.
Emotioneel? Nee eigenlijk niet ik denk dat we daar te nuchter voor zijn, ik geloof dat dat ook komt omdat het zo toeristisch is. Het is wel een heel mooi plein! En er staat inderdaad wel honderd meter rij voor de ingang van het museum, mensen die, ik weet niet hoelang, in de brandende zon staan te wachten.
Niet emotioneel, omdat het St.Pietersplein niet ons doel was, ons doel was om lekker te fietsen en er een mooie tocht van te maken.
Is dat doel bereikt? JA ZEKER!
Na het St. Pietersplein moesten we weer terug naar de rand van de stad voor de camping dus weer 15km over het fietspad en wie komen ons daar tegemoet gefietst....... Ans en Kees! Dat is wel heel toevallig we wisten van elkaar niet wanneer we in Rome aan zouden komen. Zij overnachten ook op de camping dus kunnen we vanavond lekker bij kletsen.
De camping is een groot vakantie park met weinig plek voor tenten. Maar toch weer een plekje gevonden.
S'avonds hebben we gezellig met Ans en Kees bij het restaurant van de camping gegeten en bij gekletst. En na veel heen en weer geloop en gedoe de fietsen ingeleverd voor vervoer terug naar Nederland met firma Soetens. Wij gaan donderdag met het vliegtuig, eerst nog even Rome bekijken.

1. Albert en ria:
    22 juni 2015
    Gefeliciteerd, geweldige prestatie. Nu een eind aan jullie reis en moeten wij het doen zonder de mooie verhalen. Maar we hebben er van genoten. Geniet nog lekker van Rome en alvast een goede thuisreis (die zal vast makkelijker gaan).
    Groetjes Albert en Ria
  2. Albert:
    22 juni 2015
    -Alle reisverhalen....de sleutel voor Rome.

TV ES PETRVS ET SVPER HANC PETRAM AEDIFICABO ECCLESIAM MEAM. TIBI DABO CLAVES REGNI CAELORVM

Gij zijt Petrus, en op deze Rots zal Ik Mijn Kerk bouwen. Aan U zal Ik de Sleutels van het Koninkrijk der Hemelen geven.

-De sleutels van de fietsen gingen naar Soetens?
    Voldaan, maar vermoeid van het fietsen,
    is het prettig als u zich geen zorgen
    hoeft te maken over uw rijwiel.
    Reeds lange tijd is Soetens Transport
    een vertrouwde partner op het gebied
    van vervoer.

-Knuffels voor jullie vanuit Diepenveen. Ik ben blij van alle verhalen. Blij voor jullie, dat het is gelukt. Geniet van Rome. (Na dit schrijfsel nog twee dagen.)
  3. Don:
    23 juni 2015
    Super dat jullie de eindstreep hebben gehaald. Geniet er nog maar even van in Rome!
  4. Erik-Jan en Mirjam:
    23 juni 2015
    GEFELICITEERD! Super, petje af hoor. Geniet nog even in deze prachtige stad.

Groet'n uut Roalte

De Meenhorstjes
  5. Mieke van Eck:
    23 juni 2015
    Gefeliciteerd! Het einddoel is bereikt.
    Tjonge, wat een prestatie!
    Echt jammer dat we jullie verhalen nu moeten missen.
    Goede reis naar huis.
    Karin, we zijn blij dat je er volgende week weer bent. Tot dan!
  6. Sjoukje:
    23 juni 2015
    Gefeliciteerd, bestemming bereikt!! Ons advies: gewoon weer plannen maken voor een volgende fietsvakantie ( Wales is een aanrader, incl. Zuid-Europees weer tot nu toe!). En houd dat gevoel van vrijheid toch zo lang mogelijk vast..
  7. Willemien:
    23 juni 2015
    Gefeliciteerd met het behalen van jullie eind-bestemming.SUPER een TOP PRESTATIE!!!!
    En nu nog ffff genieten van Rome.
    Voor donderdag een goede reis terug.
    Liefs.
  8. Willemien:
    23 juni 2015
    En......dank jullie wel voor de leuke en mooie verhalen!
  9. Carla Bruinings:
    Toppers!
    Geniet van Rome!
  10. Irma:
    23 juni 2015
    Gefeliciteerd, herken het gevoel een beetje na 3 maanden Schotland. Dagelijks buiten, leuke andere mensen ontmoeten, wel een soort van structuur in de dag, maar toch niet zoals wanneer je weer thuis bent. Maar aan alle goede dingen komt een eind, geniet nog lekker van de dag van morgen. Ik ben super trots op jullie. Detail..... papa is zijn fotoalbum met de laatste dagen wandelen tot aan Santiago terug aan het kijken. Jullie fietstocht roept ook bij hem weer veel herinneringen op... XX
  11. Erna:
    23 juni 2015
    Mooi, al die verhalen!! Zo hebben wij ook genoten van jullie avontuur. Geniet nog even en goede reis terug.
  12. Rob van den Berg:
    23 juni 2015
    Gefeliciteerd met deze mooie prestatie. Geniet nog van de laatste dagen en een goede terugreis toegewenst.

Met groet uit het mooie Almelo
  13. Gerben:
    24 juni 2015
    Super gedaan zeg! Gefeliciteerd!
    Nog veel plezier vandaag!
    Tot snel bij het fotoboek!
  14. Martijn:
    24 juni 2015
    Jeetje, wat een avontuur en leuke verhalen! Was heerlijk om om de paar dagen mee te lezen. Maar Eric..., de koekjes zijn op hier op kantoor, dus tijd om terug te komen naar Houten :-)
    En hou het relaxte gevoel nog maar lang vast!
    Groet,
    Martijn
  15. Paul:
    25 juni 2015
    We hebben net als alle anderen genoten van jullie reisverhalen. Alsof je op de bagagedrager een stukje hebt mee gefietst. Nu terug naar de waan van alle dag. Het vrije gevoel en de fantastische herinnering pakt niemand jullie af.....