Een verlaten camping?

9 juli 2016 - Consett, Verenigd Koninkrijk

Nenthead-Consett
Vanmorgen een een uitgebreid Cumbrian breakfast gehad. Gelukkig was het droog toen we weer op de fiets sprongen. Onze Engelse fiets genoten waren al vroeg weg want zij wilden in 1 dag naar Sunderland. Wij zouden daar 2 dagen over doen. Zoals verwacht ging het gelijk weer steil omhoog maar onze benen zijn ondertussen wel wat gewend. Langzaam trokken we de North Pennines uit. Ik bedoel bergop ging het langzaam maar bergaf ging het heel hard. Het snelheidsrecord zit op 61 km per uur. Na de laatste klim kwamen we op een oud spoorlijntje uit de tijd van de mijnen. Dat fietste even gemakkelijk! Dat konden we volgen tot ver voorbij Consett. Op Internet had ik voor Consett ongeveer 5 km van de route een camping gevonden waar ze ook tenten accepteren. Want die zijn er in deze omgeving niet zoveel. Toen we het terrein van Manor Farm opkwamen zat het hek dicht. In het huis was ook niemand dus wij toch maar langs het hek gefietst de camping op. Er stonden verschillende caravans, duidelijk seizoens plekken. Maar alles was leeg. Het gras was keurig gemaaid en in het toilet gebouw brandde licht. Er kwam warm water uit de douche. We keken elkaar eens aan en besloten de tent op te zetten, een biertje te drinken in het zonnetje en daarna lekker te douchen. Toen we weer aan een heerlijk maaltje begonnen ging op het terrein naast ons een man met een trekker bezig boomwortels op te ruimen. Hij toonde niet echt interessant voor ons. Na het eten toch maar weer eens naar het huis gelopen. Daar stond nu een auto en de man van de trekker stond in de keuken. Natuurlijk was het goed dat we bij hem kampeerden! En we raakten met hem aan de klets. Hij bleek aan autoracen te doen en kwam regelmatig in Zandvoort. Was maar 47 mile (met de ferry naar ijmuiden). Hij vroeg wat we van plan waren en vond dat we ons plan (via Consett en Sunderland naar New Castle fietsen) moesten aanpassen. Hij vond Consett niet interessant: sinds de mijnen dicht xijn is het hart eruut. Jullie moeten Durham zien! Tja die optie hadden we nog niet bekeken.
S'avonds in het afwashok (daar was het lekker warm ) eens op de kaart gekeken en besloten om zijn advies maar op te volgen en dan in de buurt van Sunderland een camping te zoeken. Maar eerst maar eens slapen.